Positieve tips #20

TERUG IN DE TIJD….
TERUG NAAR JE DROMEN!

Als kind had je dromen, ideeën over wat je wilde worden of een hobby wat je heel graag deed. Meestal zijn die dingen in de loop van de jaren naar de achtergrond geraakt. Je hebt geen tijd meer voor die leuke hobby of je bent een beroep gaan uitoefenen wat je als kind helemaal niet leuk leek.
Verplaats je weer even in je kinderjaren. Wat vond je leuk, waar droomde je over? Pik hier een ding uit en ga met dit onderwerp lekker een daagje aan de slag. De kans dat het enthousiasme van toen toch stiekem ook weer boven komt drijven…

Laten we zeggen dat je altijd op streetdance hebt gezeten, maar dat je tegenwoordig lui op de bank hangt…zoek de hits op waar je vroeger op danste. (moet met you tube toch te doen zijn), doe van mijn part de gordijnen even dicht en ga erop even lekker op los!


Je wilde altijd brandweerman worden. Zo’n echte kinderdroom die maar weinigen ook echt laten uitkomen. Snuffel rond of er ergens een open dag wordt gehouden bij de brandweer en kuier hier lekker rond.
Zoek een museum op wat over je oude passie gaat. Snuffel rond op internet, zoek een boek in de bieb, struin rond op beurzen, ga kijken bij anderen die met jouw passie in actie zijn (bijvoorbeeld een sportwedstrijd, een brandweeroefening, een circusvoorstelling ….)


Weer enthousiast geraakt? Doe er dan iets mee! Herhaal regelmatig deze bezoeken e.d. of doe er ECHT iets mee. Laat je omscholen, meld je aan bij de sportclub, wordt vrijwilliger in het museum enz. Doen!

Reacties

  1. Precies op die manier heb ik het tekenen en schilderen 'teruggevonden'. Ik vond het altijd fijn om te doen, droomde van de kunstacademie, maar ik liet me verleiden door de dwang 'om iets te gaan doen waar je wat aan hebt'.

    Totdat ik me inschreef bij een cursus en ik het enthousiasme van toen weer terugvond. Dat is zo fijn!

    Ik zeg ook altijd dat ik 'een leuker mens' ben doordat ik zo los kan gaan in mijn hobby. Misschien overdreven, maar zo voelt het...en dat gun ik iedereen! Supergoeie tip!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert!