Leven als op vakantie

Ooit zijn mijn genietideeën begonnen als constatering dat je op vakantie anders leeft...intenser geniet van wat er gebeurt en wat er om je heen is.
Ik weet nog dat mijn schoonvader ooit zei dat het mooi is om te verhuizen naar een totaal ander land....maar dat ook dat dan gewoon wordt....wat natuurlijk een waarheid als een koe is. Andersom dus ook. Waarom zou je dus niet gewoon genieten van wat je hier om je heen hebt...
O ja,natuurlijk, de ruimte is hier niet zo groots als in Scandinavië, de mensen zijn anders dan in de zuidelijke landen van Europa....maar volgens mij vergeten heel veel mensen die je ziet bij programma's als "het roer om" dat op vakantie zijn in een bepaald land nou niet helemaal hetzelfde is als er werkelijk wonen. Want als je er woont, zul je er toch ook echt moeten werken, de kinderen naar school, verplichtingen hebben die je hier ook hebt....Hoezo : het is daar minder gestresst? Die stress maak je zelf!
Ook hier kan je meer gaan leven alsof je op vakantie bent! Waarom zou je 24 uur per dag bereikbaar moeten zijn voor andere mensen? Waarom moet je verplicht iedere week opdraven bij ik weet niet hoeveel sociale verplichtingen? Doe alleen dat wat echt niet anders kan...(en die verplichtingen zal je ook hebben als je ergens wijd weg gaat wonen!) en maak van de rest van de tijd "genieten van het nu"tijd. Kijk eens om je heen: zie de mooie polder, prachtige duinen, zee, bos, heide....maar ook die leuke terrasjes in prachtige steden zoals Amsterdam, Groningen of waar dan ook.

Geniet! Leef alsof je op vakantie bent....eet buiten als het zonnetje schijnt, ruik spontaan aan de bloesem aan de bomen, struin door het bos en zoek naar mooie schelpjes op het strand.
Neem de tijd voor een bakkie koffie op een gezellig terrasje of neem een kleed en ga picknicken!

Fijne Paasvakantie allemaal!


Reacties

  1. het zou niets voor mij zijn
    altijd weer diezelfde wekker
    altijd weer dat stomme gordijn
    en dat stomme wordt ook steeds maar erger
    zo erg tot je trekt en trekt tot er helemaal geen gordijnen
    meer zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. weet je wat ik nu ineens zo merk
    nooit meer een ander mogen zijn
    da;s pas erg, het voelt als afgesneden van jezelf
    steeds maar weer die kop van Ovo
    ik kan hem eerlijkgezegd niet meer luchten of zien
    van het begin af aan die Ovo zit gewoon van geen kanten
    en dan kan je eigenlijk maar beter op vakantie zijn
    want elke dag zo', zelfde ovo , dan kan je jezelf beter meteen van kant maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. shit
    dikke vette shit met peren
    even twee hanseplasjes halen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dag willy wat een lief plaatje met dat beertje enzo
    ik heb gelukkig geen beer
    ik ben zelfstandig journalist
    ja niet thuis hoor daar ben ik gewoon madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nooit de grote vaart en dan op de rechter knop drukken
    dan vlieg je eruit
    je hebt gedrukt
    en dan bemerk je je stommiteit
    dan kun je eigenlijk alleen nog maar kijken
    naar je ondergang en floeps dan vlieg je weg

    belangrijk dius
    regel 1 nooit met je handen aan de rechterknop
    altijd eerst resestten endan pas wer drukken op links

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert!