Zwaluwtjes...ze zijn er weer!

Zoals ieder voorjaar kijk ik uit naar onze huiszwaluws....nou ja, eigenlijk zijn het boerenzwaluwtjes, maar omdat ze wel een beetje als "eigen"voelen klinkt huiszwaluws leuk....Maar ja, dan kom je bij een ander soortje uit. Dus even overnieuw: zoals ieder jaar kijk ik uit naar "onze zwaluwtjes".
Vorig jaar had ik ze gespot op de verjaardag van mijn jongste (15 april) maar dit jaar had ik ze nog steeds niet gezien. Dus verzuchtte ik zaterdag dat ik ze nu onderhand toch weleens zou willen begroeten, waarop mijn zoons melden dat ze toch echt al zwaluwtjes bij de oude hooiberg (die nu dienst doet als schuur) hadden gezien.
En ja hoor, ze hadden gelijk. Ze vliegen er toch echt wel! Vorig jaar nestelden ze ergens anders (geen flauw idee waar). Later begrepen we ook waarom. Er bleken roodborstjes in hun domein te zitten....ook leuk, natuurlijk.
Dus was ik wel benieuwd wat ze dit jaar zouden gaan doen. Maar tot nu toe klinkt het vrolijke gekwetter vanuit de hooiberg...dus ik heb goede hoop dat ze toch weer op hun oude plekje zitten.
Tot nu toe is foto's maken nog even niet gelukt....

Reacties

  1. Hadden de zwaluwtjes jou dus even mooi tuk :-) Leuk hoor, ik mag graag naar die beestjes kijken. De nestjes van boerenzwaluwen zijn echte kunstwerkjes, vind je niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten...hoewel ze wel vaak hetzelfde nestje als het jaar daarvoor gebruiken.....

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert!