Genieten van elkaar

Genieten van elkaar....het is logisch dat dat fijn zou moeten zijn, dat je daar tijd voor vrij moet maken enz. Maar de praktijk laat vaak anders zien. We willen teveel, er zijn teveel stoorzenders enz.

Ooit vertelde iemand mij dat je zeker in moet plannen: praten met elkaar! Nou, eerlijk gezegd: voor mij werkt dat niet. Op commando gaan zitten praten vind ik nou niet echt simpel. Ligt aan mij misschien, maar toch. Wat je natuurlijk wel in kan plannen is tijd voor elkaar. En in die tijd ben je vrij om het samen in te vullen. ( Geen verplichte praatsessies dus).

Geen mobieltjes, t.v. of ander beeldschermapparaat. Geen vrienden...maar enkel en alleen tijd voor jullie samen óf voor jouw gezin. Heerlijk alle tijd om van elkaar te genieten en mét elkaar te genieten. Tijd hebben om echt naar elkaar te luisteren (dan komen die praatsessies als ze nodig zijn, vanzelf ook wel ;-) )

Vakantie vind ik zelf een heerlijk iets om o.a. die reden. Weg zijn met elkaar en alleen met jouw gezin genieten van alle nieuwe indrukken en de leuke activiteiten. Even geen andere sociale verplichtingen, gewoon lekker elkaar.... Maar waarom zou je zoiets thuis ook niet kunnen doen? Het vergt iets meer inspanning, want het is zo verleidelijk om toch even je mobiel te checken, de mail te lezen, even je zus te bellen of wat dan ook. Doe nou eens niet! Ja, dit soort dingen zal je, als je thuis blijft, dan misschien wel even echt moeten afspreken. Maar dat is het wel waard, toch?
afb. morguefile.com

Reacties