Lief, klein konijntje

Het gebeurde me vanochtend op de fiets. Terwijl ik heerlijk in het zonnetje genoot van mijn fietstochtje, zag ik hem zitten. Een wild, bruin konijntje. In de berm. Ik ging er vanuit dat hij wel vertrokken zou zijn voordat ik bij hem was. Maar ik vond het al super om hem zo te zien zitten. Hij was duidelijk iets in het gras aan het besnuffelen. En tot mijn stomme verbazing bleef hij rustig zitten. Hij keek niet op of om...hij was volledig in beslag genomen door iets in die berm.....

Over goed concentreren gesproken....hoewel het me niet echt een praktisch iets lijkt voor een dier in het wild. Er lopen daar heel veel honden los. Als hij die ook niet opmerkt, heeft hij toch een probleem!
afb morguefile.com
Ik was zelf te verbouwereerd voor een foto....

Maar voor ons is het wel een mooie les. Laat je opslokken door iets wat je fijn vindt. Laat je er niet vanaf leiden door de ringtone van je mobiel, het gepliep van je mail, de wasmachine die laat horen dat het klaar is of wat dan ook. Concentreer je eens lekker op je spelende kind, ga met aandacht het gesprek aan met je partner of kijk heerlijk lui in een favoriet tijdschrift. Geniet met volle teugen en al die andere social media en wat al niet meer: die loopt niet weg, die berichtjes staan er over een uur ook nog wel, of over een dag, of over.....  ;-)

Reacties

  1. Klopt, er zijn de huidige tijd zo ontzettend veel afleidingen. Die afleidingen maken ons onrustig en houden ons af van wat we werkelijk willen. Aandachtig zijn, het is een kunst op zich.
    Wel grappig dat je te verbouwereerd was om zelf een foto te nemen van het konijn. Je was in ieder geval aandachtig :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert!